Zachej.sk Recenzie Recenzie používateľa Matej

Matej (9 recenzií)
17.07. 2017

Ak nie ste zatuchnutý tradicionalista považujúci protestantov za Bohom strestaných heretikov, je šanca, že si túto knihu užijete. Ulf a Birgitta sa na striedačku púšťajú do opisu celej ich cesty od samotného počiatku, aby mal čitateľ úplný a komplexný obraz o všetkých detailoch, ktoré počas života zažili. Okrem pozoruhodného osobného príbehu je ale kniha vzácnou sondou do života švédskych kresťanov, konkrétne Švédskej (evanjelickej) cirkvi a takisto autormi neskôr založeného zboru Slovo života. Čitateľ sa nevyhne porovnaniu s podobným populárnym dielom na našom trhu - knižkami od Scotta a Kimberly Hahnovcov. Okrem doktrinálnych (evanjelici / presbyteriáni) a kultúrnych (európania / američania) rozdielov treba vyzdvihnúť odlišné rozprávacie postupy. Obidve manželské páry postupujú chronologicky, ale kým hahnovská cesta konverzie spočívala predovšetkým v prekonaní predsudkov a prijatiu katolíckych dogiem (eucharistia, svätí, ružence, Mária, pápež), Ekmanovci toto prostredie vďaka domovskej Švédskej cirkvi pomerne dobre poznali - čitateľ tak dostane možnosť zamerať sa azda na nevšedné konkrétnosti a detaily, do ktorých možno bežný katolík len tak nezabŕdne (jednota Kristovho Tela, alebo napr. príbeh sv. Brigity Švédskej). Kniha je rozhodne obohatením a pre ekumenicky zmýšľajúcich kresťanov ohromným povzbudením. Ekmanovci sa so svojím pôvodným zborom rozišli v dobrom a naďalej udržujú vrelé vzťahy. Poukazujú na to, že ich konverzia nebola o teologickej nadradenosti alebo o tom, "kto má väčšiu pravdu" - naopak, celé ich rozhodnutie vychádza zo srdca a z túžby po jednote všetkých kresťanov. Odporúčam.

Ulf Ekman; Birgitta Ekman
8,34 €
Matej (9 recenzií)
29.11. 2016

Možno budem zaujatý, lebo som taktrochu na tom spolupracoval, haha, ale azda nie. Poviem aj o chybičkách. V skratke. Super vizál. Prehľadnosť. Veľký formát. Všetky populárne pesničky z godzonovských kruhov. A teda čakajte len Espé, Heartbeat, Godknows. Máličko LCH, ešte menej Timothyho a 1-2 Rieky Života. Keď vám toto nevadí - smelo do toho. Akordy som písal ja a zvládnete ich zahrať. A dúfam, že ide o opravené vydanie, to najskoršie bolo veeeľmi chybové.

6,31 €
Matej (9 recenzií)
29.11. 2016

Musím sa priznať, prečítal som ju až na druhý pokus. Ale stálo to za to. Kniha totiž nie je pre každého. Jeden kamoš z nej bol nadšený a citoval z nej kedy len mohol, ďalší bol zasa celkom otrávený a radšej mi ju rýchlo vrátil. A je to OK. Banning Liebscher opisuje základy a princípy, na ktorých vzniklo hnutie? kultúra? generácia? Jesus Culture. A nie, nie je to len populárna worshipová kapela. Ak ste priaznivcom charizmatickej spirituality a túžite po tom, aby celý svet spoznal Ježiša Krista, určite po nej siahnite. Táto kniha má potenciál nakopnúť, ponúka víziu a smer a v tom celom je dokonca aj praktická. A áno, niektoré veci sa vám budú prijímať ťažko. Nie pretože knižka učí bludy, ale preto, lebo dokáže odhaliť motívy - a to je koniec koncov to, čo rozhoduje. Smelo do čítania.

Banning Liebscher
10,67 €
Matej (9 recenzií)
02.11. 2016

Čožeee? Kresťania rómovia? Veď toto je One way - Jesus. Hm, znie to dobre. A toto je čistý bašavel. Aha, toto je ďalší Hillsong. A toto preložený Delirious. A toto je vlastne fajn pieseň. A aha, toto na konci je dosť vtipné a zlaté. Milý album. Kapela F6 si ešte hľadala svoje miesto, ale od prvého dema je toto obrovský skok dopredu. Čistý, sýty zvuk + krásna rómčina + šikovní muzikanti = dobrý výsledok.

F6
2,43 €
Matej (9 recenzií)
02.11. 2016

Keď má kapela predstavu, ako má nový album vyzerať, niekedy to dopadne všelijak, keď to dáte do rúk tretej osobe (nahrávacie štúdium). Ale ak si to urobíte sami - a viete si to urobiť - tak to väčšinou dopadne dobre. Album siaha ozaj za horizont. Viac elektronických zvukov, väčší posun k žánrovosti, už to nie je "štandardná zostava s akustickou gitarou" espé, skôr "poďme zistiť, kam sa dokážeme dostať" espé. A výsledok je veľmi fajn. Ozaj nápaditú produkciu (beatbox v Ty ma dvíhaš) vyvažujú miestami biedne autorské nápady, ako napr. v prvovplánovej a nudnej Svätej radosti, prípadne vatový a priemernejší stred albumu. Škoda. Snaha odlíšiť sa od zbytku lokálnej tvorby sa ale vydarila a to sa cení. Každopádne 4 hviezdy sú zaslúžené a k tomu dostanete aj pekný dizajn.

Espé
10,67 €
Matej (9 recenzií)
02.11. 2016

Výborné lajvko. Fajn skladby, s publikom sa ozaj dobre modlí, už tu ale badať vplyvy niečoho, čo dnes voláme corporate worship. A myslíme tým nenáročnú až prostoduchú, predvídateľnú hudbu doplnenú random chválovým textom, ktorá je síce ok, ale väčšinu albumu hrozí nebezpečenstvo, že sa to z Novej Vášne zmení na Novú Nudu. V konečnom dôsledku ale normálna chvála. Live nahrávka naozaj pomáha do modlitby, posledný song je vskutku highlight.

Espé
10,67 €
Matej (9 recenzií)
02.11. 2016

Nové piesne, nové nástroje, noví speváci, nové štúdio, nová produkcia, nový album. Vyšlo to tak pol-na-pol. Piesne ako Premenení alebo V mojom srdci znie sa na pár rokov stali hymnami mnohých chválových stretnutí. Zároveň charakteristická zvuková odlišnosť z Periny a hudobne invenčné nápady boli to, čo robilo espé espé, než sa presunuli do americkejších a tuctovejších polôh v neskorších rokoch. Dnes (2016) môj asi najobľúbenejší album od nich. Plus fakt pekný booklet.

Espé
9,70 €
Matej (9 recenzií)
02.11. 2016

Čo sa to dialo v roku 2009? Campfest hymna - Premeň nás, prvá Godzone tour s Christallinusom, worship festivaly, nové spoločenstvá, nárast popularizácie chvál a charizmatickej spirituality. A nezmazateľným podpisom sa pod to podpísal práve tento album, najmä medzi tínedžermi, bol som jedným z nich. Vtedy to bolo niečo nové, vášnivé, fíha, to sa môže aj takto? Dnes, s prižmúreným očkom - áno, posunuli sme sa. Album má svoje limity. Ale keď si pustíte Múry, Príď, alebo Nekonečný - ste tam. Ste v modlitbe, ste pri Otcovi, ste pred trónom. Toto ešte stále platí a toto je dôležité.

Espé
9,70 €
Matej (9 recenzií)
02.11. 2016

Ach, toto je dobrota. Pekná, vykŕmená, tučná hudbička, šťavnaté gitarové riffy, neopočúvané nápady, znamenité texty, skvelá produkcia, šikovní hudobníci za tým všetkým (škoda, že šikovný grafik prišiel až s druhým albumom). Žiadna korporátna nuda, ale moderný, aktuálny worship pre mladú a strednú generáciu vychovanú na pop-rocku.

Marana Tha
9,70 €