Zachej.sk Recenzie Recenzie používateľa Zuzana

Zuzana (135 recenzií)
12.05. 2017

V tejto knihe vedľa seba tancujú otázky a odpovede na parkete zvanom život. Maxa vnímam presne takto: ako múdreho a skúseného lektora tanca, ktorý ovláda nielen základné kroky, ale aj umenie žiť. Pozorovať, analyzovať, vyhodnotiť, nadobudnúť a o to nadobudnuté sa zrozumiteľne podeliť. Výborné čítanie.

Max Kašparů; Martin Ližičiar
10,19 €
Zuzana (135 recenzií)
31.01. 2017

Zdá sa mi, že názov je komerčného charakteru a stavia na svetovo známom mene Mengele, keďže v knihe tento nacista vystupuje minimálne. Z obsahu sa mi najviac páčila prvá časť, v ktorej autorka plasticky opisuje život v kedysi prekrásnom meste na úrovni: v Lučenci. Hneď by som sa tam išla pozrieť. Aj zvyšok knihy je písaný pútavo a knihu som neodložila, kým som ju nedočítala.

Veronika Homolová Tóthová; Viola Stern Fischerová
12,51 €
Zuzana (135 recenzií)
31.01. 2017

Po tejto knihe som siahla cielene a nebol to ťah vedľa. Ešte predtým mi ako dobré entrée poslúžila kniha od Kateřiny Lachmanovej: "Karikatury Boha." Načrtnutej problematike sa autorka Lin Button venuje podrobnejšie a knihu vystavala na svojich osobných skúsenostiach. Jej koncepcia je mierne študijná a preto ju treba čítať so zápisníkom v ruke. Zdala sa mi celkom vhodná aj na spoločné stretká, keďže je systematicky rozdelená do kapitol + obsahuje námety na zamyslenie.

Lin Buttonová
5,04 €
Zuzana (135 recenzií)
31.01. 2017

Kroniky Narnie sú pre mňa klasikou, v ktorej sa C. S. Lewisovi podarilo nemožné. Máloktoré knihy sú totiž rovnako príťažlivé ako pre deti, tak aj pre dospelých. Ako sa mu to podarilo? Nuž, na to treba spojiť obrovskú dávku talentu s ešte väčšou nádielkou predstavivosti a potom už len dúfať, že sa to podarí. A toto sa naozaj vydarilo! Kroniky Narnie majú svoje jedinečné čaro a s čistým svedomím môžem povedať, že žiadne "rozprávky" (pretože si myslím, že rozprávky to nie sú), ku mne neprehovárali tak jasne, ako príbehy z krajiny Narnia...

C. S. Lewis
29,00 €
Zuzana (135 recenzií)
31.01. 2017

Prečo čítam knihy od Staci Eldredge so zápisníkom v ruke? Nuž preto, lebo inak by mi veľká časť toho podstatného zo Stať sa sebou, žiť Božie sny unikla. Naozaj sa mi páči, ako Staci píše svoje knihy. Ako sme si už pri nej zvykli, opäť nechala pootvorené dvere do svojho domu, do svojho srdca. A opäť len tak “by the way” sýti svoje stránky Božím slovom a modlitbou. Nenútenosť s akou to robí mi veľmi imponuje a pripomína mi pravdu: "Modlitba je dýchanie duše." Stacina kniha dýcha a vďaka nej sa dá znova nadýchnuť. Hlbšie. Preto sa ňou nedá len tak preletieť, vychutnať si príbeh a založiť ju do knižnice. Ono sa ten príbeh píše práve teraz svojim jedinečným spôsobom v mojom živote, na tomto konkrétnom mieste. Skončí happyendom? Otázku, ktorú by žiaden kresťan nemal položiť. A predsa sa derie na povrch. Descartovo (nie “Myslím, teda som” – ako to majorita chybne prekladá, ale) “Pochybujem, teda som” je opäť raz v kurze. Preto ju čítam a píšem… Verte mi, je o čom.

Stasi Eldredge
7,28 €
Zuzana (135 recenzií)
31.01. 2017

Pre všetkých milovníkov mystiky v každodennom živote je táto kniha ako stvorená. O to viac, že opisuje život na prvý pohľad úplne obyčajnej matky viacpočetnej rodiny. Dielo, ktoré konal Boh v jej duši je proste tak nádherné, úchvatné a jedinečné, akým je On sám. Asi najviac ma zasiahla istá nadprirodzená skutočnosť, ktorá sa stala vo chvíli Conchitinej smrti. Výborná kniha, ku ktorej sa určite ešte vrátim... "Mnohokrát jsem při svých přijímaních nebo během svých návštěv Nejsvětější Svátosti řekla mému Ježíši: “Pane, cítím se neschopná tě milovat, proto se chci vdát. Dej mi mnoho dětí, aby tě oni milovali více než já.” To mi nepřipadalo nemístné, naopak jako oprávněná modlitba, abych utišila svou žízeň milovat ho, milovat ho stále víc a vidět, jak je milován bytostmi, které vzešly z mého bytí, s mou krví a mým životem. (s. 20)"

Conchita Cabrera de Armida
5,63 €
Zuzana (135 recenzií)
30.01. 2017

Toto je jedna z najkrajších apologetických kníh možno práve preto, že sa vôbec ňou nesnaží byť. Je to skôr svedectvo o rezignácii pred Pravdou, ktorá "prinútila" istého oxfordského intelektuála, veľmi zronene a neochotne pokľaknúť a vyznať, že Ten, ktorý je, naozaj JE všetko vo všetkom. Svedectvo o cestách a cestičkách, ktoré Lewisa nakoniec (či na začiatok?) priviedli od ateizmu k teizmu a neskôr ku kresťanstvu. Bez prečítania knihy Zaskočený radosťou (Surprised by Joy) snáď ani nie je možné pochopiť nevšedný "lewisovský" svet, ktorý má taký významný dopad na životy mnohých. Práve tu môžeme nájsť otázky a odpovede, ktoré snáď rieši každý, kto hľadá Boha, či sa necháva Ním nájsť (hľadajte ma celým srdcom a dám sa vám nájsť...). Odporúčam všetkými desiatimi.

C. S. Lewis
9,65 €
Zuzana (135 recenzií)
30.01. 2017

"Nikdy mi nikto nepovedal, že zármutok sa prežíva ako strach." Touto vetou začína C. S. Lewis svoju najintímnejšiu knihu, ktorú pôvodne vydal pod pseudonymom. Od prvučičkej po poslednú vetu je to intelektuálna nádielka v ktorej alternuje pálčivá bolesť ešte pálčivejšie otázky. Lewisovo ponorenie sa do zákutí ľudskej duše je opäť svojou hĺbkou výnimočné a to, čo z nej vyťahuje na svetlo miestami až desivé. A zároveň pravdivé. A pravda oslobodzuje, však?

C. S. Lewis
5,77 €
Zuzana (135 recenzií)
30.01. 2017

Tento typ literatúry síce nečítam, ale splnila účel práve vtedy, keď som si potrebovala oddýchnuť a nič neštudovať a nič neriešiť. Dej bol pútavý, charaktery postáv primerane rozvrhnuté s maličkou rezervou na ich prípadný rozvoj, alebo zvrat. Môže byť.

Julie Klassenová
12,13 €
Zuzana (135 recenzií)