Zachej.sk Recenzie Recenzie používateľa Matej

V našej ponuke

Matej (13 recenzií)
21.10. 2017

Podolínčania sa po rokoch pustili do nového albumu, tentokrát ambiciózne aj do obrazovej časti. Skladby sa počúvajú dobre, aj nástrojovou inakosťou (píščaľky) je to opäť trocha iná Rieka Života, na ktorú sme si zvykli pri bigbandovom Dávam všetko alebo poprockovom Neopustíš albume. Toto je úprimné lajvko, niekedy vôbec-nie-lajvko, modlitebné, povzbudzujúce, pekné. Hudobné nedokonalosti vyvažuje Zámer za tým celým, zámer, ktorý preniká každú skladbu - priniesť správu o tom, že sa skutočne Smieme priblížiť k Otcovi. DVDčko obsahuje veľmi pekný prienik do podolínskeho spoločenstva a my, bežní smrteľníci, ich tak môžeme po rokoch počúvania konečne aj vidieť a poobzerať si ich.

Rieka Života
11,54 €
Matej (13 recenzií)
21.10. 2017

Rýchla, stručná a jasná sonda do daru jazykov. Autor sa dotýka základných oblastí, ktoré by kresťan znalý aj neznalý mal ovládať a úspešne odkrýva tento dar tým, pre ktorých je stále záhadou alebo až čímsi strašidelným. Je to len taký akoby úvod do jazykov, užitočné a múdre, ale krátke a uzavreté dielko. Na začiatok však bohato stačí. Vrelo odporúčam tento katolícky bič na tradicionalistické predsudky!

Jean-Claude Marie Fould
2,47 €
Matej (13 recenzií)
21.10. 2017

John Eldredge celou knihou odhaľuje provokatívnu vízu cesty muža, ktorá nie je vynútená pravidlami, podmienkami a nátlakom v štýle "pravý muž robí toto a toto a nerobí toto a toto". Za tie roky si kniha a autor zaslúžene nabrali obrovský rešpekt a stáva sa tak ďalším "povinným čítaním" každého opravdivého kresťana, ktorý túži po živote plnom Boha. Knižku pochopia aj mladí a veľmi si ju pochvaľujú takisto ženy. Skvelý darčekový materiál, pravdivý a efektívny nástroj na to, ako oslobodiť mužské srdce v tomto neslobodnom svete.

John Eldredge
5,82 €
Matej (13 recenzií)
21.10. 2017

Praktická, konkrétna príručka a skvelý úvod do prorockého sveta. Zároveň nesmierne "ťažká" kniha v tom zmysle, že sa k nej treba pravidelne vracať, pretože na prvý šup asi nedokážete všetko vstrebať (pokiaľ nie ste už v 30ročnej prorockej službe). Výborný a pravdivý postreh autora - nielen proroci (služobnosť) sú schopní prorokovať. Práve vďaka tejto premise je knižka vhodná naozaj pre všetkých, ktorí milujú charizmatické hnutie a prácu Ducha Svätého medzi národmi. Berte, kým je.

Rick Joyner
6,21 €
Matej (13 recenzií)
17.07. 2017

Ak nie ste zatuchnutý tradicionalista považujúci protestantov za Bohom strestaných heretikov, je šanca, že si túto knihu užijete. Ulf a Birgitta sa na striedačku púšťajú do opisu celej ich cesty od samotného počiatku, aby mal čitateľ úplný a komplexný obraz o všetkých detailoch, ktoré počas života zažili. Okrem pozoruhodného osobného príbehu je ale kniha vzácnou sondou do života švédskych kresťanov, konkrétne Švédskej (evanjelickej) cirkvi a takisto autormi neskôr založeného zboru Slovo života. Čitateľ sa nevyhne porovnaniu s podobným populárnym dielom na našom trhu - knižkami od Scotta a Kimberly Hahnovcov. Okrem doktrinálnych (evanjelici / presbyteriáni) a kultúrnych (európania / američania) rozdielov treba vyzdvihnúť odlišné rozprávacie postupy. Obidve manželské páry postupujú chronologicky, ale kým hahnovská cesta konverzie spočívala predovšetkým v prekonaní predsudkov a prijatiu katolíckych dogiem (eucharistia, svätí, ružence, Mária, pápež), Ekmanovci toto prostredie vďaka domovskej Švédskej cirkvi pomerne dobre poznali - čitateľ tak dostane možnosť zamerať sa azda na nevšedné konkrétnosti a detaily, do ktorých možno bežný katolík len tak nezabŕdne (jednota Kristovho Tela, alebo napr. príbeh sv. Brigity Švédskej). Kniha je rozhodne obohatením a pre ekumenicky zmýšľajúcich kresťanov ohromným povzbudením. Ekmanovci sa so svojím pôvodným zborom rozišli v dobrom a naďalej udržujú vrelé vzťahy. Poukazujú na to, že ich konverzia nebola o teologickej nadradenosti alebo o tom, "kto má väčšiu pravdu" - naopak, celé ich rozhodnutie vychádza zo srdca a z túžby po jednote všetkých kresťanov. Odporúčam.

Ulf Ekman; Birgitta Ekman
8,34 €
Matej (13 recenzií)
29.11. 2016

Možno budem zaujatý, lebo som taktrochu na tom spolupracoval, haha, ale azda nie. Poviem aj o chybičkách. V skratke. Super vizál. Prehľadnosť. Veľký formát. Všetky populárne pesničky z godzonovských kruhov. A teda čakajte len Espé, Heartbeat, Godknows. Máličko LCH, ešte menej Timothyho a 1-2 Rieky Života. Keď vám toto nevadí - smelo do toho. Akordy som písal ja a zvládnete ich zahrať. A dúfam, že ide o opravené vydanie, to najskoršie bolo veeeľmi chybové.

6,31 €
Matej (13 recenzií)
29.11. 2016

Musím sa priznať, prečítal som ju až na druhý pokus. Ale stálo to za to. Kniha totiž nie je pre každého. Jeden kamoš z nej bol nadšený a citoval z nej kedy len mohol, ďalší bol zasa celkom otrávený a radšej mi ju rýchlo vrátil. A je to OK. Banning Liebscher opisuje základy a princípy, na ktorých vzniklo hnutie? kultúra? generácia? Jesus Culture. A nie, nie je to len populárna worshipová kapela. Ak ste priaznivcom charizmatickej spirituality a túžite po tom, aby celý svet spoznal Ježiša Krista, určite po nej siahnite. Táto kniha má potenciál nakopnúť, ponúka víziu a smer a v tom celom je dokonca aj praktická. A áno, niektoré veci sa vám budú prijímať ťažko. Nie pretože knižka učí bludy, ale preto, lebo dokáže odhaliť motívy - a to je koniec koncov to, čo rozhoduje. Smelo do čítania.

Banning Liebscher
10,67 €
Matej (13 recenzií)
02.11. 2016

Čožeee? Kresťania rómovia? Veď toto je One way - Jesus. Hm, znie to dobre. A toto je čistý bašavel. Aha, toto je ďalší Hillsong. A toto preložený Delirious. A toto je vlastne fajn pieseň. A aha, toto na konci je dosť vtipné a zlaté. Milý album. Kapela F6 si ešte hľadala svoje miesto, ale od prvého dema je toto obrovský skok dopredu. Čistý, sýty zvuk + krásna rómčina + šikovní muzikanti = dobrý výsledok.

F6
1,46 €
Matej (13 recenzií)
02.11. 2016

Keď má kapela predstavu, ako má nový album vyzerať, niekedy to dopadne všelijak, keď to dáte do rúk tretej osobe (nahrávacie štúdium). Ale ak si to urobíte sami - a viete si to urobiť - tak to väčšinou dopadne dobre. Album siaha ozaj za horizont. Viac elektronických zvukov, väčší posun k žánrovosti, už to nie je "štandardná zostava s akustickou gitarou" espé, skôr "poďme zistiť, kam sa dokážeme dostať" espé. A výsledok je veľmi fajn. Ozaj nápaditú produkciu (beatbox v Ty ma dvíhaš) vyvažujú miestami biedne autorské nápady, ako napr. v prvovplánovej a nudnej Svätej radosti, prípadne vatový a priemernejší stred albumu. Škoda. Snaha odlíšiť sa od zbytku lokálnej tvorby sa ale vydarila a to sa cení. Každopádne 4 hviezdy sú zaslúžené a k tomu dostanete aj pekný dizajn.

Espé
10,67 €
Matej (13 recenzií)
02.11. 2016

Výborné lajvko. Fajn skladby, s publikom sa ozaj dobre modlí, už tu ale badať vplyvy niečoho, čo dnes voláme corporate worship. A myslíme tým nenáročnú až prostoduchú, predvídateľnú hudbu doplnenú random chválovým textom, ktorá je síce ok, ale väčšinu albumu hrozí nebezpečenstvo, že sa to z Novej Vášne zmení na Novú Nudu. V konečnom dôsledku ale normálna chvála. Live nahrávka naozaj pomáha do modlitby, posledný song je vskutku highlight.

Espé
10,67 €
strana: 1 z 2