Recenzie: Zlata

-15%

5,87 €

5,0
Z
Zlata (16)

8. júna 2016

Táto kniha je písaná v prvom rade ako osveta pre kňazov a veriacich. To s čím sa nezoznámime v kostole (lebo už je nemoderné hovoriť veriacim o duchovnom zle a satanovi? ) a s čím si nevieme rady, lebo keď pozeráme filmové príbehy o exorcistoch a čítame knihy od G. Amortha a E. Vellu, myslíme si, že v prípadoch keď zlý duch vkročí do nášho života, musí osoba prežiť bolestné vyháňanie diabla. V tejto knihe sa však stretávame s poznaním, že to nie je 100% nevyhnutné a pomoc nájdeme aj v osobitných modlitbách za oslobodenie a prosbách, ktoré autor vysvetľuje. Celý proces môže prebehnúť jemne a bez silných citových rozrušení, kde autor upozorňuje a vysvetľuje základné kľúče viery na získanie slobody -pokánie, viera, odpustenie, zrieknutie, vzopretie sa nepriateľovi a Otcovo požehnanie. Samozrejme, že oslobodenie ide ruka v ruke veriaci a kňaz. V okrem vysvetlení oslobodenia od zlého , postavených na Novom zákone, spoznáme základné vedomosti o pôsobení zlého ducha. Citujem z knihy: " Ak nemáme túžbu oslobodiť sa alebo sa uzatvárame do postoja neodpustenia, neoľutovaného hriechu alebo lží, potom bude zlý duch odolávať príkazu odísť, hoci ho dostal v Ježišovom mene." V texte som spoznala viacero vecí, ktoré v mojom duchovnom živote nemám "vysporiadané" a v konečnom dôsledku ma môžu ohroziť , aj také ktoré sa denne nevedomky opakujú a tiež môžu otvoriť dvere zlému.

Tajomstvá posledných časov

Tajomstvá posledných časov

Anna Katarína Emmerichová

-15%

8,42 €

4,8
Z
Zlata (16)

8. júna 2016

Táto kniha nie je pre tých, čo očakávajú opis konkrétnych udalostí posledných dní. Z textu je ťažko vyčítať, čo by sa malo v tých dňoch stať, už konkrétnejšie od toho je Zjavenie sv. Jána. Obsahom knihy sú farbisté opisy vízií , snov a zjavení kde je ťažko určiť ktorej dobe sa dajú pripísať. Čo však je ma prekvapilo je veľkosť utrpenia, ktoré táto duša na seba zobrala aby ho obetovala sa svet a spojila s Ježišovým utrpením, pričom dnešný človek nechce trpieť ani za seba. Z knihy som získala poznanie o hodnote obety vlastných denných krížov a ich zásluh v budúcom živote.

Spomienky exorcistu

Spomienky exorcistu

Gabriele Amorth

-12%

7,92 €

5,0
Z
Zlata (16)

8. júna 2016

Knihy tohto charakteru som začala čítať, keď som V Medžugorí na púti zažila prvý krát prejavy posadnutej osoby. Chcela som získať z kníh skúsenosť, ako sa týmto "veciam" vyhnúť, ako spoznať a rozlišovať v mojom okolí, či ide o hrozbu zlého alebo len o nejaké psychické problémy. Aj napriek štúdiu viacerých kníh to dodnes neviem posúdiť, ale aspoň sa snažím vyhýbať nástrahám , ktoré skúsení exorcisti uvádzajú vo svojich príbehoch a odporúčaniach. Kto chce poznať bližšie túto problematiku, autora G. Amortha môžem len doporučiť ako aj všetky jeho knihy na túto tému.

Kazateľnica život

Kazateľnica život

Marián Kuffa

-15%

4,17 €

4,9
Z
Zlata (16)

8. júna 2016

Otca Kuffu môžem čítať spredu aj zozadu, nikdy sa neomrzí, mám napočúvané aj jeho prednášky na rôzne témy, jeho slová sú také vždy také výstižné ako podobenstvá v evanjeliu, oslovuje tým, že si nič nevymýšľa a jeho posolstvá sú vždy o živote, láske, viere a nádeji.

Do pátku bude váš manžel jiný

Do pátku bude váš manžel jiný

Kevin Leman

-15%

7,95 €

4,0
Z
Zlata (16)

8. júna 2016

Myslím , že výborná, ale viac zameraná na mužské potreby a názory a postoje muža, k tejto téme vrelo doporučujem aj knihu v češtine Je to vubec možné? od MUDr. Ed Wheat a Gloria Okes Perkins

Prolínání světů

Prolínání světů

Tomáš Halík

-15%

15,01 €

5,0
Z
Zlata (16)

27. apríla 2014

Halíkovská 5-hviezdičková kniha s témami o hlavných náboženstvách sveta a o pohľade kresťana do ich vnútorného života. Sveta judaizmu, budhizmu, hinduizmu, moslimov, postrehy o sektách. Ako prežívajú a slávia narodenie, krst, smrť, ich dôležité obrady a nakoniec myšlienky o ich vzájomnom spolunažívaní, dialógu, spolužitia náboženstva s vedou a zneužívanie náboženstva fanatizmom. V kapitole "Násilí ,nebo dialog" ponúka cestu k hľadaniu vlastných obmedzení a hľadaniu možností hájiť svoje vlastné hodnoty. Najprv bol natočený v televízny seriál a následne vznikla aj knižná podoba.

Oslovit Zachea

Oslovit Zachea

Tomáš Halík

-15%

14,66 €

5,0
Z
Zlata (16)

27. apríla 2014

Kto chce čítať inšpiratívne texty a vysvetlenia základných tém evanjelií vztiahnutých na situácie dnešnej doby, to je tá pravá kniha. Ospravedlňujem sa že všetky moje recenzie sú 5-hviezdičkové, ale väčšinou kupujem knihy mojich obľúbených autorov a otec Halík patrí medzi nich. Kniha je súborom príhovorov o. Halíka pri rôznych životných situáciách (svadba, krst, pohreb p. Olgy Havlovej) ale aj kázní v bežnom cirkevnom roku.

O Satanovi

O Satanovi

Elias Vella

-15%

7,90 €

5,0
Z
Zlata (16)

27. apríla 2014

Pretože sa k kostoloch skoro vôbec nehovorí o tejto téme, hoci niekto spočítal, koľko krát je satan spomenutý v Novom zákone, hľadám informácie v knihách. Autor E. Vella je excelentný svojim prístupom k tejto téme, ale aj ak siahnete na iné jeho knihy, nebudete ľutovať. Tu podáva základné informácie o zle, ako sa prejavuje, o jeho histórii v ľudských dejinách a cirkvi a v Evanjeliách. Najdôležitejším odkazom knihy je ako na zlom zvíťaziť a ako sa brániť v každodennom živote.

Farár z Arsu

Farár z Arsu

Wilhelm Hünermann

-15%

6,21 €

5,0
Z
Zlata (16)

27. apríla 2014

Kniha hovorí o francúzskom chlapcovi z vidieka 18. storočia, o jeho rodičoch a detstve na sedliackom dvore. Opisuje ťažký život sedliakov v čase francúzskej revolúcie, prenasledovanie cirkvi a túžbu malého chlapca Jána po Bohu. Krásna je kapitola ako malý Ján stál na stoličke a kázal súrodencom o Bohu :-))). Prekážky na ceste ku kňazstvu a problémy s latinčinou, nútený nástup na vojnu a prepustenie zo seminára kvôli latine a tŕnistá cesta plná pokory k jeho kňazstvu.Od polovice knihy sú už príbehy z jeho účinkovania v Arse , príbehy jeho lásky a oddanosti veriacim, pôstu, modlitby a pokory, ktoré obracali aj najhorších zhýralcov a pyšnú šľachtu. Celá kniha sa dá čítať ľahko ako filmový príbeh.

Nepohodlné evanjeliá

Nepohodlné evanjeliá

Alessandro Pronzato

-15%

3,55 €

5,0
Z
Zlata (16)

17. apríla 2014

Nečítať, kto sa bojí pozrieť do svojho svedomia....vybraté state z nového zákona konfrontované s našou pohodlnosťou, ľahostajnosťou, kalkuláciami zisku a spoliehaním sa na seba a ukazovaním modernosti, odvahy, odovzdania, pokory Ježišových učeníkov .... Z knihy o betlehemskej hviezde: "Neviem sa už strácať v snívaní o hviezde mudrcov....Boh pripravoval vyvolený národ štyritisíc rokov. Zahŕňal ho pozornosťou. Posielal mu prorokov.....A keď Kristus prišiel, prví sa mu slávnostne a oficiálne prišli pokloniť ľudia cudzí, pohania. Aby so to isté nestalo raz aj nám, priveľmi rozmaznávanými milosťou a Božími darmi.Raz môže k nám prísť dakto z ďalekých brehov a dopytovať sa na to Dieťa. A my sa budeme musieť s hanbou priznať, že sme ho skutočne nikdy nestretli a v tej maštali sme vôbec neboli."

1 z 2

100%

PAVOL, pred 4 dňami